Vad händer egentligen?

Jo en massa!

Inte nog med att jag har massa nytt att ta in på jobbet så har jag sidoprojekt. Delvis är det kläddesignen som ska vara klar till slutet av december då vi ska skicka ner det till skräddarna och sen är det Praktikbyrån som forsätter sin kamp mot vinsten!

Om vi börjar med Praktikbyrån...
Jag var ju på prisutdelning och vi vann inte första delmomentet (man kan vinna andra även om man inte vunnit första, vi satsar på den). Det var 10 grupper som vamn 10 000 kr och det var värda vinnare. Någon som hade kommit på en uppfinning till att minska hiv-smittning någon annan som hade kommit på drogtest på tub...

Många tekniska och meducinska vinnare denna omgång!
Vi fick feedback på vårt arbete och många kloka tips. Vi hade valt något helt rätt i tiden och måste bara ändra inställningen från att det är ett politiskt problem till att det är en affärsidé menade dem. Så full fart framåt för att vi ska lyckas med detta nu till moment 2 som har deadline i februari.

Sen ska jag forsätta med designprojektet...
Jag och min vän S har ju bestämt för oss att köra en kollektion tillsammans, då hon är helt insatt i fabriker och den delen och jag har mina idéer på en klädkollektion (nischad som fan!) så tror jag att vi kan göra något stort utav det här. Vi kommer båda börja blogga om vårt samarbeta här och ni kommer få följa oss från scratch!

Från skiss till färdig produkt, detta är ett helt nytt område för mig och vi får se hur det går men jag har ett stort intresse för kläder så det borde gå bättre än bra!

Bloggen då...
Bloggen forsätter vi med som vanligt, jag ber om ursät för dålig uppdatering men som sagt, det har varit mkt mkt mkt nu och ja, det kommer flyta på bättre men saker och ting har sin tid och tid är ingenting man ska skylla på! Så bloggen, den är igång som vanligt från och med nu. Min fråga är nu, vart är Stelina? :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0