RIP gammalt skrot - Ny epok här!

Vi pratar ju mycket om ens drömmar och mål i den här bloggen. Jag tänkte bara dra in en annan aspekt i det hela. Inatt drömde jag att jag dejtade en kille under en veckas tid, vi var inte nödvändigtvis jätte kära men vi hade ett band. Det kände jag från första träffen. Vi hade träffats genom en gemensamvän och jag hade blivit god vän med hans pappa också.

Hans födelsedag var påväg in och han skulle fylla 30 år, han tränade någon form av kampsport. Vi planerade att överaska honom efter hans träning genom att samla 5000 småbarn som skulle sjunga julsången Tipp Tapp, det var en av hans favoriter, väckte minnen hos honom som han gilla. Hur som helst...

Han kom ut från träningen i sina gråa mjukisbyxor och stod och pratade med två vänner till honom.. Jag gick fram till honom, även om vi inte kände varandra jätte bra kändes det som vi visste vart vi hade varandra. Jag gick till dit och kysste honom och han kysste mig tillbaka och frågade hur jag mådde med ett så stort leende på läpparna att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Sa jag att det var hans charm jag föll för.

Jag tog hans hand och började gå ut från anläggningen och utanför var det som en grop (ni vet den kända gropen i Lexsand, lika djup som den med ett liten sjö på sidan.) Redan där såg han några hundra barn och började undra... Det var en dagisfröken som hade ställt fram två pulkor, en som hon skulle sitta i och leda oss och sen den andra pulkan som jag och han skulle sitta i. Vi satte oss och åkte ner för backen.. och alla barnen började fint sjunga Tipp Tapp, hans leende och tacksamhet sträckte sig över alla 5000 barnen. Det var magiskt, en fjärilskänsla i magen dök upp.

När vi hade kommit ner för halva backen såg jag hur hans ögon lyste upp och han förstod ingenting, var allt detta till mig, utstrålade hans ansiktsuttryck. Väl nere från första backen kom en liten sjö på höger sida... och det är nu jag varnar känsliga läsare!

Där såg vi hur en förskolelärare försökte dra upp två barn som hade ramlat ner i vattnet, hon fick upp ena men den andra hade skjunkit under vattnet och hon nådde inte barnet. Killen jag var med som i drömmen kallade sig för Fredrik tittade på mig med de djupaste ögonen och tog tag i min arm och gjorde en gest med ögonen som sa "du eller jag?"... Innan jag ens hann tänka tanken höll han i min hand och sträckte sig efter barnet, han nådde inte. Så han tog fram, från ingenstans, en fjärrkontroll till tvn, en exakt likadan som jag har hemma på riktigt, och försökte nå barnet med den. Det gick inte. Plötsligt kände jag hur fjärrkontrollens baksida åkte av och vi gled ifrån varandra så han tog sats och hoppade in i det iskalla vattnet och puttade upp barnet. Alla slängde sig över barnet för att hjälpa till och värma upp honom, barnet mådde bra!
Men Fredrik... han kom inte upp på grund av all halka och mossa som fanns på berget i vattnet... Han försökte och vi försökte men han sjönk och sjönk.... Jag fick panik och ringde 112. Jag visste inte om jag skulle hoppa i eller inte, men jag fick inte hoppa i för det var en dam som höll i mig. Jag såg hans panik i hans ögon men ändå var de så lugna och jag såg hur han drunka längre och längre ner. Tillslut såg jag hans ögon vara öppna och kroppen helt still, han hade dött.

Hans pappa kom och frågade vart Fredrik var och jag fall ihop i hans famn. Han fick en tår men stod mest och tröstade mig. Hans vänner kom och jag sa att jag bara känt Fredrik i en vecka och jag inte förstod varför jag var så ledsen men att jag visste någonstans inners inne att det var vi mot världen. Vi hade det där bandet som inte många har.

Nu vaknade jag ur min dröm, jag hade panik. Jag grät på riktigt och får nästan en tår nu när jag tänker tillbaka på drömmen. En inflik innan jag tar upp allt annat, min tvkontroll som jag hade drömt om låg brevid mig med baksidan borttagen, precis som den åkte av i drömmen, låg de på min säng i två separata delar....
Jag började googla drömförtydling och fick fram en intressant mening: "Om någon annan dör så förutspås en födelse, ett bröllop eller en vinst. Döden symboliserar framgång, frihet och lycka."

Jag fick även upp betydelser som:
En ny epok har börjat i ditt liv. Du kanske inte var nöjd - kanske rent utav missnöjd och hade ångest men nu är den delen borta och ett nytt liv för dig har börjat.

Igår satt jag och en vän och drack julmust och skrev ner en lista på vad vi ska göra med vårt 2010/2011 liv. Vi kom fram till fyra olika kateogirer: kultur, restaurang/krog, resor, personligt. Listan fylldes med diverse saker vi alltid dröm om att göra men vi har fått förhinder i på grund av massa olika saker. Men nu ska vi bocka av en efter en sak på listan!

Och nu kära vänner vill jag dra summan av kardemumman: Hur passande kom inte denna dröm? Jag har börjat mitt nya liv. Nytt jobb, nya utmaningar, nya möjligheter, jag har ny energi!

Det är nästan lite läskigt. Jag har aldrig dröm om någon som dött. Och drömmen kom ju som mest passande nu när jag fått ett nytt jobb. Wow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0