Eat, pray and love!

Idag gick jag på bio, spontanbio och såg Eat, Pray and Love. Den var jätte bra, mycket inspirerande. Jag gillar filmer som är baserade på verklig händelse. Filmen gav mig en tankeställare och en aha-upplevelse. Man ska inte vara på de platser där man mår dåligt och man ska göra det man älskar. Lizz (om hon hette så, skådisen alltså) ville hitta sin lycka och reste runt till olika länder för att få svar på sina funderingar... När hon reste från stad till stad hörde jag folk i publiken prata om hur fint det var och hur de skulle vilja resa dit. Jag fick en djupare tankeställare - att jag vill hitta lyckan!

Idag är jag väldigt lycklig över min tillvaro men jag har mina drömmar och det är mina drömmar jag vill uppnå för i och med att jag uppnår dem kommer det mer lycka! Jag började direkt tänkte på min karriär, det är en av mina stora drömmar. Hur jag ska kämpa och aldrig ge upp, ALDRIG!

Tid kan vara en annan orolig väckarklocka i det här spelet att hitta lyckan men jag blev lugn av filmen, för om en kvinna i Julia Roberts ålder kan göra det hon gjorde, kan jag ta all tid i världen på mig att lyckas göra det jag vill uppnå med mitt liv och mina drömmar.

Det är aldrig för lång tid att ta sig till sin dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0