Konsultföretag.

Jag har hört delade åsikter om vad folk tycker om konsultföretag, vissa tycker att de tar över hela arbetsmarknaden och andra tycker det är en bra brygga in till arbetslivet. Jag tycker det absolut är en bra väg in till företaget man är intresserad av. För förr eller senare så kommer företaget rekrytera över dig till dem om du gör ett bra jobb.

Dessutom så kan du bli headhuntad till jobb du kanske ens inte hade i åtanke när du registrerade ditt CV hos konsultföretagen.

När jag sökte jobb såg jag konsultföretagen som syokonsulenter, ni vet de man frågade om hjälp när man var vilsen i berget av alla linjer på gymnasiet! De vägledde mig och gav mig väldigt bra tips. Precis så kan konsultföretagen göra, ring runt säg vad du är intresserad av, boka in ett möte och leta fram ett jobb tillsammans som passar dig!

En hjälpande hand behöver alla ibland. Jag gick den vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0