Nedräkningen har börjat

Jag misstänker att jag inte ensam om att bli extremt trött på mitt jobb veckan innan semestern. Fattar inte varför det ska vara likadant varje gång. Ju närmare jag kommer semestern ju mer ogillar jag att gå till jobbet. Jag börjar med att räkna dagar, sedan timmar och tillsist minuterar. Längtan efter semestern blir bara starkare och starkare ju närmare jag kommer. Tillslut blir det nästan outhärdligt. Denna gång känns som det är värre än vanligt. Jag började redan förra veckan. Jag inbillar mig att jag just nu behöver semester mer än någon annan gång tidigare. Det roliga är att jag vet att om jag inte skulle haft semester skulle allt ha rullat på som vanligt. Jag hade inte ens reflekterat över jag behövde villa upp mig, få miljöombyte, hämta nya krafter osv. Jag fattar inte varför jag ska behöva fungera så här. Inte behöver jag nästintill börja hata mitt jobb bara för att jag ska ha semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0