Nyckeln till framgång


Framgång föder framgång och det är därför man måste ha tålamod när man gör karriär.

Relationer
Häng med rätt människor, de som stöttar dig och vill se dig lyckas. Att hänga med rätt umgänge är jätte viktigt. Många gånger bromsar de som inte vågar satsa själva din karriär för de inte vill vara sämre.

Ekonomi
Många strävar efter ha en ekonomi som är stabil. En ekonomi som du inte behöver oroa dig över månad för månad. Svaret på den här rubriken blir - investera smart!

Ta kontroll över ditt liv
Framgång handlar i slutändan om ett tillstånd. Du kan trivas vart du än är bara du har en den inställningen. Din inställning gör allt.

Hjälp andra att växa och själva bli framgångsrik
Våga hjälpa och ge din tid till andra. De personerna kommer vara dig evig tacksam och ditt kontaktnät har vuxit några personer rikare.  

Gör det du har passion för
Många väljer att göra det de måste istället för att göra det de älskar. Gör du det du älskar kommer du med hjälp av din passion ta dig långt. Då är inte längre pengar det viktigaste men jag lovar det kommer på köpet!

Sätt upp de rätta målen
Sätt upp dina mål men va inte nöjd där. Du måste fråga dig själv varför efter varje mål. Exempel, ett mål jag har är att köpa en lägenhet. Nu ställer jag mig frågan: Varför? Jo för jag vill investera i något som inte (oftast) tappar värde. Varför? Jo, för att ha en ekonomisk trygghet.
Genom att ställa sig frågan varför får man en klarare bild varför man satt upp målet och därmed även större lust att uppfylla målet.


Fakta hämtad från: www.foretagande.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0