Är mitt liv förknippat med att göra karriär?

Jag fick en ganska bra fråga i kommentarsfältet. Det var en läsare som frågade om mitt liv är förknippat med att göra karriär. Jag kan inte säga att det är hela mitt liv men det är en stor del av mitt liv. Som vi pratar om i bloggen är det de två stora Kna i våra liv: Kärlek och Karriär. I kärlek ingår familjeliv, vänner, bekanta och allt det sociala med människor och känslor.

Karriär är ja, en mycket stor del av mitt liv. Kan det kanske vara för att min pappa hade eget när vi bodde i Iran och alltid kämpat för att bygga sig uppåt, är det för att jag har så duktiga och inspirerande vänner som många av dem har eget, är det för att jag får en kick av att lyckas? Jag vet inte. Jag gillar ämnet och jag gillar att kunna öppna arbetsplatser åt andra. I och med att man startar ett företag och det företaget går bra startas nya möjligheter för arbetslösa och ja, det gör mig glad att kunna hjälpa andra.

Så är mitt liv förknippat med att göra karriär? Ja, bland annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0