Before you jump

Har företaget som du varit på intervju hos hört av sig och erbjudit dig en tjänst? Stanna precis där du är och tänk efter.

Är detta VERKLIGEN ett jobb för mig?
Finns det några karriärmöjligheter? Och i sådana fall vilka?
Hur länge kan jag tänka mig att jobba med dessa uppgifter?
Är det ett spännande och utvecklande jobb?
Vad vet jag om företaget?
Vad har företaget för värderingar?
Vem kommer att bli min chef?
Vilka blir mina kollegor?
Vad får mig att söka just detta jobb?
Är det rätt bransch för mig?
Stämma jobbet bra in på mig och mina önskemål?
Är detta det bästa jobbet för mig eller kan ett annat vänta runt hörnet?

Hoppa inte på första bästa, var kräsen. Kom ihåg att det tar tid att hitta ett bra jobb som funkar i långa loppet. Tänk på att har du lyckas få det här jobbet så kommer du med största sannolikhet lyckas få ett annat jobb om du tackar nej.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0