Changes

Praktik är den bästa vägen till ens drömjobb. Jag minns när jag var 10 år och allt jag kunde drömma om var att sitta med fina kläder och högklackade skor i kassan på banken och räkna pengar till kunder, precis som kvinnorna på mammas bank gjorde när jag följde med henne dit. Nu 14 år senare har jag jobbat inom bankvärlden i mer än 2 år och jag tog mig till min dröm bland annat genom en praktik på Swedbank

Allt började när jag sökte in till en två årig KY utbildning som hette Business IT. Jag kom vidare till gruppintervjun och jag minns speciellt en fråga de ställde: Vilken av dessa fyra element beskriver dig bäst eld, vatten, jord eller luft. De fanns några i gruppen som svarade flummigt som ”vatten, för jag har det i mitt glas…” andra sa ”jord, för jag är jordnära.” Jag drog till med ”eld, för med lite eld i baken klarar man allt!”. Nästa dag fick jag besked; JAG HADE KOMMIT IN!



Två sjukt roliga år och massa erfarenhet senare hade jag praktiserat och fått jobb på Swedbank. Idag sitter jag och jobbar på en annan bank men känner att jag uppfyllt min dröm som jag hade redan vid 10 års ålder. Nu har jag nya drömmar och jag vet att jag kan komma dit om jag bara vågar hoppa!

Jag ska börja praktisera på en PR byrå, läser just nu en kurs i webbdesign och har sökt 10 andra kurser till VT som är relaterade till ämnet.

Jag ser i alla fall ett mönster, allt började med en praktikplats som gav erfarenhet som i sin tur gav jobberbjudanden. Som E24 skrev i en artikel idag, man ska inte ge upp sina drömmar bara för man är skolad till ett visst ämne. Jag är ekonom men jag ska till reklamvärlden nu!


Kommentarer
Postat av: luffi

God förmiddag!



Kikade förbi, allt bra idag!?



Kram Luffi.se =)

2010-10-05 @ 10:54:14
URL: http://www.luffi.se
Postat av: Sandra - I Min Rosa Bubbla

Kikar in.. Allt bra med dig? :)

2010-10-05 @ 11:10:54
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0