Kärleken checkar ut.

Jag och min vän pratade om allmänbildade killar idag. Jag sa att jag vill ha en allmänbildad kille som lär mig saker varje dag utan att ens tänka på det, han lär mig det för han vill berätta om allt - som jag inte alltid vet om. På samma gång som jag lyssnar på hans ivriga kunskaper så får jag lärdom om saker jag inte hade någon aning om eller kanske har hört talas om men inte vet på djupet. Jag vill ha en kille som gillar att kolla på nyheterna och berätta mer fakta om nyheten förutom de snabba 5 min man får höra om på tv. Jag vill ha någon som kan rabbla upp alla kungafamiljer från Carl XI till XII. Någon som kan periodiskasystemet i alfabetiskordning. Någon som kan alla planeter i rymden. Någon som vet vem nobelpristagaren i Kemi 1990 var. Varför det blev krig mellan Palestina och Israel, Iran och Irak, USA och USA? Någon som har svar på alla mina funderingar. Och om han inte har svaren, vilja ta reda på dem med mig. Kanske en fredagskväll över ett glas vin. Jag vill ha honom utan att han ska tycka att jag är dum som inte vet allt han vet. I utbyte kan han få all lärdom inom det jag kan med kärlek på toppen. Jag vill veta så mycket men har så lite tid. Och en sak jag lovade mig själv redan från barnsben var: skyll aldrig på tiden.

Smarta människor gör mig glad och så är det väldigt charmigt också. Frågan är bara vart alla smarta håller hus? Får man tag i en ska man inte göra samma dumma, dumma misstag som mig. Skriv inget för privat i en blogg som blir läst av flera hundra. Grattis du som fångar hans hjärta. Han är en klippa, jag märkte det på bara tre dejter. Kärleken checkade ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0