LOGGA UT!

När jag var student var det en sak jag hade svårt för, koncentrera mig. Eller det var svårt att börja koncentrera sig men när jag väl hade kommit igång var det inte så svårt.

En sak jag dock lärde mig var att jag måste ha regelbunda pauser, utan pauser blev jag galen. Jag pluggade ca 50 minuter sen tog jag en paus på 15 minuter för att återhämta mig. Under dem 15 min fick jag göra vad jag ville, vara online, prata i telefon, sitta och glo rakt in i väggen. Valet var fritt. Men valet under min studietid var inte så fri. Jag skulle plugga och ingenting annat. Så försökte vissa gånger att vara online på MSN samtidigt, ha facebook sidan uppe eller bara den där braiga bloggen... det funkade inte. Så jag loggade ut.

Nu i efterhand kan jag ta mig på axeln och säga att jag klarade varenda tenta och det med bravur. Så kära ni, logga ut och ge plugget tid - det ger så mycket i längden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0