När drömmar går i uppfyllelse




När jag var 25 år, dvs. för 3 år sedan skrev jag ner 5 mål som jag skulle ha uppfyllt innan jag fyllt 30 år. Jag hittade dessa häromdagen när jag städade bland mina gamla anteckningsböcker.


1.       Snart gift eller åtminstone hittat den rätta

2.       Uppnått framgång på jobbet

3.       Har en fin lägenhet i centrala Stockholm

4.       Har köpt några exklusiva väskor

5.       Varit i New York

Jag har även skrivit ner hur jag skulle nå upp till dem

1.       Dröm, våga, gör

2.       Arbeta HÅRT!

3.       Förändra de sakerna hos dig själv som är nödvändiga

4.       Tro på dig själv och kämpa trots motvind

5.       Lär av andra och dina misstag


Jag har två år kvar tills jag fyller 30 år. Än så länge har jag kommit ganska långt. Jag hittat den rätta. Jag bor i en jättefin lägenhet på Karlaplan. Dock äger min pojkvän lägenheten, men jag är halvvägs till handpenningen.  Vi åker till New York den 12 november! Har inte köpt några exklusiva väskor men jag planera att köpa en i New York. Det går bra på mitt jobb men jag är ännu inte framgångsrik enligt mina egna mått.

Att skriva mål är något som jag rekommenderar alla att göra. Dels för att ha sikten klart vart man ska, dels för att kunna ge sig själv en klapp på axeln när man har uppnått något av målen. Det är bra att båda ha små och stora mål, på kort och lång sikt för att man ska kunna se att man faktiskt har kommit en bit närmare och klarat av somliga av målen.


Kommentarer
Postat av: Tss

"Har köpt några exklusiva väskor" haha vafan, du skämtar? Den här sidan börjar ju bli riktigt rolig.

2010-10-26 @ 16:59:59
Postat av: Stelina

Hej Tss, Roligt att du läser vår blogg. Alla har vi olika drömmar. Jag är som många andra tjejer, jag drömmer om mina väskor. Du har säker också någon materialistisk dröm. Och återigen, allt handlar inte om karriär även om denna blogg gör det.

2010-10-26 @ 17:40:39
URL: http://ontheupperedge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0