När känslorna för en stad aldrig svalnar...

Jag har sedan 2006 varit i London mer än 10 gånger, ca 13 - 14 om jag ska vara mer exakt. Det är något med den staden som har fångat mig. Befolkningen, atmosfären, shoppingen, tempot. Det är en riktig storstad och det märker man.

Första gången jag åkte dit åkte alla mina andra vänner till Thailand, vi valde ett mer vi-ställe. Det blev London. Vi bodde på ett sjukt sunkit hostel (Piccadilly Backpackers Hostel) men charmigt var det. Knallorange väggar och rum som stank helvete men med personal som inte ville något mer än att guida oss i den stora staden. De var personliga, nyfikna och väldigt öppna!

Vår första resa dit var crazy! Vi besökte klubbar som vi ens inte borde ha kommit in på, träffade kändisar och festade med dem, hamnade på svartklubb som hade bästa musiken, blev uppraggade av riktiga engelskmän med en härlig accent, åt fyllekäk på en av Londons finare resturanger, blev bundis med en klubbägare, shoppade tills vi inte hade några pengar kvar, bakishäng i olika parker. Det var fyra intensiva men väldigt roliga dagar.

Varje gång jag har återvänt har jag fått samma känslor inom mig, den staden tappar jag aldrig förtroendet för. Så därför tänkte jag göra en guide till London till er. Med shopping, resturanger, klubbar, sevärdigheter och allt annat extra som man bör veta om man åker dit. Guiden kommer ju utigå lite från mina intressen men de flesta gör nog samma sak som mig när de åker till London. Kika in lite senare under dagen, typ i eftermiddag så har vi guiden klar!

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0