Public Relations - relationen med mig själv!

Jag har under morgondagen tänkt mycket på om jag ska sätta mig i skolbänken igen och utöka mina kunskaper, främst i PR. Alla PR utbildningar här i Stockholm kostar, alla utom en – Stockholms universitets. Metro skrev idag om en sida som heter allastudier.se där man kan hitta sin utbildning utan en massa krångel. Snart är sista dagen för anmälan till VT och det är hög tid för mig att söka! Kanske hittar jag några dolda PR kurser som jag inte funnit genom mina egna sökningar på utbildningar.

Jag har gjort en del sökningar på distanskurser men jag ska inte utesluta vanliga kurser bara för att jag är trött på skolbänken. Det handlar ju trots allt om min egen utveckling och vad jag vill göra med mitt liv, det jag vill göra kanske behöver en kort visit på skolbänken igen.

Mina förslag är att antingen söka en kurs eller ett program inom PR och gå den för att sedan söka jobb inom ämnet. Eller att söka praktik och gå en distanskurs eftersom jag redan läst en intensivkurs i PR.

Eller så är jag extra ambitiös och söker en kurs/ett program till VT och en praktikplats nu och praktiserar fram tills jag börjar skolan. Då får jag in två flugor i en smäll. Finemang jag fick mitt svar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0