Sök jobb!

När det kommer till att söka jobb finns det tusen sätt att gå tillväga, ingen av alla tusen behöver ju vara fel men det finns vissa som är bättre än andra.
Det tradionella att söka via uppsatta annonser är ju helt klart första vägen man kan gå men förutom det finns det lite fler kreativa sätt man kan snappa åt sig ett jobb på.
Jag läste en blogg igår där den bloggerska skrev att hon hade sagt upp sig på sitt jobb för att flytta tillbaka till sin hemstad. När en person säger upp sig på ett företag öppnas en ledig tjänst till för någon annan. Jag var snabb med att skriva mitt personligabrev till dem och slussades vidare från VD assistenten till HR avdelningen. Just nu sitter jag och mailar med HR chefen och försöker snappa upp en intervju!
Forsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0