Tenta ångest

Efter två år ute i arbetslivet har jag bestämt mig för att läsa en distanskurs i projektledning. Det känns roligt att studera igen då jag periodvis känner att jag stannat i min utveckling. Kursen behandlar olika aspekter av projekt, projektledningsarbete, grupper och grupprocesser, ledarskap och förändringsarbete.  Kursen är givande och jag kan relatera det mesta till verkliga livet. Känns som det skulle vara roligt att arbeta som projektledare. Ha många bollar i luften, skapa en kreativarbetsmiljö i gruppen och ta fram förbättringar och lösningar.

Men även om kursen verkligen intresserar mig kommer tenta ångest som jag så klart har förträngt. Helt raderat ut ur mitt minne. Ångesten när allt, till och med att diska, är roligare än att plugga. Gissar att ni alla som har pluggat känner igen er. Har nu tagit en kaffe och hoppas på botemedel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0