The social network

Det finns två filmer som ger mig den där känslan av Power, en känsla av att jag kan klara allting i världen. Till och med det omöjliga. Det ä Facebookfilmen och Wall Street (både ettan och tvåan). Jag har inte sett filmerna men bara titeln ger mig rysningar!

På torsdag ska jag se Wall Street, tvåan men innan jag går och ser den måste jag ju se ettan! För att förstå handlingen.

Min syster berättade att ettan gjordes för att visa hur giriga människor i finansbranschen är och "nedvärdera dem" istället blev filmen kultförklarad och allt fler sökte sig dit! Roligt att filmen blev en succé istället för en flopp.




bild: topnews.net.nz


Kommentarer
Postat av: shabnam

Ja, nu var det ju inte menat att filmen skulle bli flopp ;) utan bara visa på hur det kan gå till i finansvärlden...att tjäna mest pengar, oavsett medel, var viktigast. Istället blev effekten tvärtom och alla ville bli börsmäklare hehe..

2010-10-06 @ 19:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0