Träna inför intervjun!

Det finns massa sidor med bra information vad man bör och inte bör göra under en intervju. Frågor som är bra att träna på och saker man bör veta innan man går till en intervju. Jag har varit på en del intervju under mina år och jag tycker det är rätt så häftig känsla. Speciellt efter en intervju är avklarad, man har sån adrenalin i sig och man känner oftast på sig om det gick bra eller dåligt - connection is all it takes!

Imorgon har jag två intervjuer på två olika företag, det ska bli riktigt spännande med enbart 45 minuters mellanrum måste jag ställa om mitt lilla huvud på från ett företag till ett annat. Men det går bara man har siktet inne. Så nu kör vi, nästa anställning?

Vill ni ha bra tips på olika saker man bör tänka på innan man går till en intervju kan ni googla intervju frågor då får ni ca 100000 träffar. Annars kan ni gå in på min gamla arbetsgivares hemsida Academic Work, de har bra do and donts som kan vara bra ha med sig inför en intervju! Så nu kör vi.

Ps. kan ju lägga upp några tips när jag kommer hem. Just nu stressar min vän iväg mig för hon ska till sin loverboy ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0