Underskatta inte försäljare.

Jag har under hela mitt vuxenår jobbat inom försäljning. På eventföretag, på bank, på hotell, på restaurang osv. Väldigt olika branscher men alla med samma fokus - försäljning.
När jag jobbade på bank fick jag upp mina försäljningssiffror något oehört och jag lyckades peppa mig själv till att bli toptre säljaren på företaget. Detta gjorde att jag la om min karriärsstrategi lite.
Jag kommer ihåg hur en vis man till mig en gång sa "jag är försäljare i grund och botten men jag är ingen lögnare...". Det är ju det många tror när det kommer till försäljning, att det är en person som bara vill se vinst på allt den gör oavsätt om den ljuger eller itne, en trångsynt nörd som inte tar hänsyn till kunden utan kör sitt race. Jag säger att om man är en bra säljare finns inte dessa problem och kunden ser en som en hjälpande hand längst vägen.
Det är många som underskattar försäljningsyrket, vill man tjäna feta cash är det den här branschen man ska rikta in sig på eftersom allt går på provision. Det är här pengarna finns och när man den dagen får in en fet lön på kontot då kan man verkligen säga - FAN VILKET BRA JOBB JAG GJORDE. 



Det man kan tänka på är att kanske inte söka sig till jobb som enbart säljer sina produkter via telefon, det kan bli ganska enformigt. Jag är i alla fall en sådan person som behöver variation och lite fria händer. Så ett jobb där du bokar dina egna möten, exempelvis via telefonen, och sedan åker ut på dem är det ultimata. Fritt, öppet och flextid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0