Våga säga upp dig!

Detta inlägg handlar om något jag själv tvivlar på att jag skulle våga göra, men som jag beundra folk som gör och något som jag skulle uppmana andra till. Det handlar om att våga säga upp sig från ett jobb, där man känner att man inte hör hemma, utan att ha ett nytt jobb.  Två av mina vänner har vågat ta det steget i hopp om ett bättre jobb. De har brutit upp från något som hämmat deras utveckling och som skapat missnöje för att ge sig ut i det okända. De har vågat lita på sin egen förmåga och på att de kommer att hitta ett nytt bättre jobb.  De har satt ett värde på sig själva och tagit ansvar för sin egen framgång och lycka.

Att befinna sig på fel arbetsplats kan vara förödande för många människor och kan få konsekvenser långt utanför arbetsplatsen.  Att säga upp sig kan dock innebär en ekonomiskrisk, då man inte kan räkna med en säker inkomst, men det frigör också 40 timmar i veckan att ägna åt att leta efter det man verkligen vill syssla med!

Den första av mina vänner sa upp sig i slutet av sommaren och har nu lyckats fått ett nytt jobb. Hon hade till och med flera jobberbjudande att välja mellan. Nu har hon fått roligare arbetsuppgifter, bättre lön, seriösare företag och en bra chef. Min andra vän arbetade sin sista dag i fredags och har redan fler interjuver inbokade och hundra olika projekt på gång som kommer att leda henne till drömjobbet.

Go people!


När en dörr stängs öppnas en annan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0