What would you attempt to do if you knew you could not fail?

Jag var nyss på intervju hos Stockholms filmfestival och tjejen som intervjuade mig var super gullig. Hon skulle kolla med deras marknads och PR avdelning hur saker och ting ser ut och boka in ett möte med dem åt mig. Jag har iaf fått en plats hos dem om jag vill men jag ska prata med rätt avdelning och se vad arbetsuppgifterna innebär och vilken period och hur mycket/lite som finns och göra osv innan jag tackar ja till den. För det sista jag vill är att komma till ett företag och inte ha något att göra! Men eftersom det är Stockholms filmfestival snart så har de fullt upp och förhoppningsvis massa roligt att ta tag i. Ja vi får väl se efter mötet.

Jag har även tänk på att jag kanske borde söka lite till PR företag och enbart de som håller på med ren PR. Nu har jag ju sökt till företag som har en PR avdelning. Jag ska nog lägga om min strategi lite, just för att jag vill lära mig REN PR.

När vi ändå är inne på ämnet PR kan jag rekomendera en bok: Sveriges bästa PR som Peter Karaszi skrivit. Det är en bok om framgångsrik marknads-PR i praktiken. Mycket intressant, den beskriver olika företags PR kampanjer och vad för effekt den fått, både försäljningsmässigt och publicitetsmässigt. 

För att sätta pricket över i:et mailade jag själva Peter Kraszi och frågade honom lite angående just ämnet PR. Vi får se om det blir något svar, jag uppdaterar! (think outside the box)


Ps. Rubriken är ett citat som jag snott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0