Vuxenpoäng!

Jag har tagit många vuxenpoäng senaste tiden...

Arbetet
Jag skrev i ett tidigare inlägg om vad man väljer först: arbeteuppgifter framför kollegor eller kollegor framför arbetsuppgifter. Självklart är det en balans mellan de båda man strävar efter men om man måste välja så väljer jag arbetsuppgifter framför kollegor, dvs jag vill trivas med det jag jobbar med och känna att jag utvecklas sen är det ett plus att ha ett skönt gäng att jobba med, det gör allting mycket lättare!

Idag jobbar jag på ett grymt företag som hjälper människor ur svåra situationer, jag känner glädjen när jag gör mitt jobb. Jag har en utvecklingsplan som jag strävar efter och jag tycker jag redan klättrat upp några trappsteg från första dagen då jag började mitt nya jobb.

Mitt tips till er alla är, ha tålamod. Något jag har lite av men som jag lärt mig att jobba på och just den biten har varit så viktig för mig i valet till en bättre karriär!

Boende
Jag har bor fortfarande hemma delvis för att jag vill spara pengar till att köpa bostadsrätt men även för att jag inte fått något bra erbjudande för en hyresrätt. Igår fick jag beskedet att min vän ska flytta till Australien igen och självklart blev jag väldigt ledsen då jag kommer sakna henne så himla mkt men samtidigt glad för hennes skull för jag vet att hon trivs så himla bra där borta (hon har bott där tidigare)... till saken, i och med detta öppnades en lucka för mig, jag får ta över hennes lägenhet! Det går bra nu kompis.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så vuxenpoäng för att jag hittat ett arbete jag trivs med så himla bra och vuxenpoäng för att jag ska flytta hemifrån. Denna gång på riktigt. Jag gillar vuxenlivet mer och mer, ett glas vin och idol är inte så fel även om klubblivet ibland kan sätta sina roliga spår... men jag gillar att sakta men säkert bli vuxen och att roffa åt sig alla dessa poäng, det är en rolig lek.

XOXO
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0