Cash in on your Passion!

Vad är det som får dig att våga göra det du verkligen vill? Behöver du pushen av någon bekant? Kanske av någon främling? Behöver du pengarna? eller kanske tiden? Oavsätt vad det är du behöver för att göra det du verkligen vill så bör du tänka en gång extra på varför du inte gör det just idag. Kanske behöver du göra en plan på hur du kommer dit, det kan även vara så att du behöver mer erfarenhet inom området eller så är det något helt annat. Du är källan till alla svaren!

Det man kan tänka på när man vill göra något man verkligen vill och inte gör det idag är att verkligen ha passion i ämnet. Utan passion växer ingen framgång. För har man inte passion i det man gör tröttnar man och då avslutas inte projektet som från början verkade så spännande. Påvägen kan ens passion förändras men ingenting säger att den idé du har på din framtid står skrivet i sten, förändringar är bra och speciellt förändringar som följer tidens trender.

Jag började med att ta fram en penna och ett papper och skriva ner alla mina intressen och utifrån den komma fram till yrken som var kopplade till mina intressen. Helt plötsligt hade jag 10 nya yrken som jag inte ens hade lagt en tanke på innan jag gjorde min egen brainstormning. Testa, det funkar faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0