Draknästet!

Det är vanliga människor som deltar med verkliga affärsidéer och riktiga pengar som satsas! Jag pratar självklart om draknästet. Det är nog ett av mina favvo program.
De som blivit utvalda får komma dit och pitcha sin idé till fem duktiga personer som kan satsa pengar i deras företagidé. Om de gillar idéen vill säga. Det är intressant och se hur människorna som deltar pratar och agerar, hur de tar emot kritik och beröm och framför allt, vad de går med på för deal.

Det enda jag funderat över är hur de som är med vågar gå ut i media med sin idé. Om de har tagit patent på det så fair enough men om det ej är en uppfinning går det ej att ta patent och hur fan gör dem då? Det finns ju hur många hungriga entrepenörer utan en idé som gärna hugger tänderna i saftiga idéer.



Jag längtar till nästa säsong börjar! Någon som vet när det börjar igen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0