I love you but i love me more...

Har ni hört talas om låten Nöjd? med Veronica Maggio? Den är så jävla bra. Hon sjunger om att hon dejtat för mycket och att ingen av killarna hon dejtat når hennes kriterier. Lite så känner jag, jag har dejtat alldeles för många killar under det senaste halvåret och inte har jag funnit min Mr Perfect.

Mina vänner tror ibland att jag har för höga kriterier på de stackars killarna men jag tycker inte man ska gå under sina krav bara för att hitta en kille, det är ju trots allt en man man ska leva med under resten av sitt liv. Jag vill inte hoppa från ett förhållande till ett annat jag vill ha min fasta punkt. Min trygghet!

Kanske borde jag dra ner på kriterierna när det kommer till det ytliga men kraven jag har på killar och vad de har inom pannbena kommer jag aldrig undgå.

Här har ni delar av låttexten:

Aldrig nöjd, aldrig nöjd
Mm...

Att jag trodde det skulle fungera. Det började bra, men sen efter nån dag. Försvann all hans charm och han blekna. Det var inte den första i år och definitivt inte sista. Det brukar bubbla från start med spännande prat
romantiska möten med kyssar men sen tröttna jag direkt vilken äcklig andedräkt. Hans irriterande tics
Han är royalist. Jag förtjänar faktiskt något bättre.

För lång eller kort eller smal eller bred. Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel. Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstå. Men herregud, jag kan få bättre än så

Jag har verkligen provat med allt. Jag har träffat, för fan, hela världen. Från Paris till Shangai, slitna jeans och kavaj. Jag har till och med surfat på nätet men jag blir aldrig nöjd, nej, jag stör mig på allt. Han skriver så fult och han sjunger så falskt. Vilken läskig mustasch, alldeles för lat. Var är hans sinne för humor?

Nej, jag hittar ingenting. Ingen groda som blir min prins. Bara genomsnittsskräp, inte tillräckligt tät. Varför ska jag nöja mig med nåt mindre, när jag vet jag kan fixa vem jag vill?

Dom har vart gamla, dom har vart unga. Dom har vart smarta, dom har vart dumma. Dom har jobbat på bank, dom har rest överallt. Jag har gett alla den chans jag har kunnat. Dom har vart snygga, dom har vart rika
Dom har vart stygga, dom har vart dryga. Men inte nånstans har det funnits nån man. Som lyckats få mig att mjukna.

Det är väl kanske inte riktigt såhär drastiskt jag känner men nästintill.....

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Men så är jag med!!!! Man ska inte sänka sina krav för då blir det bara fel! hellre vänta än att hänga med någon som man stör sig på ;P

2010-10-06 @ 13:15:32
URL: http://drivenbythesnow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0