Måndag- Back in Business

Efter en fullspäckad helg med möhippa i Göteborg är jag nu tillbaka i vardagen.  Tröttare än tröttast men ändå beslutsam om att ta tag i mitt liv. I dag har jag gjort en backup plan. Är inte helt överens med mig själv om backup planens vara eller icke vara. En del av mig är rädd för att en reservplan gör mig mindre driven och att jag skaffar mig en legitim orsak att inte göra de förändringar jag behöver. Den andra delen av mig är rädd att jag inte ska ha hunnit åstadkomma förändring och då behöver reservplanen. Om man har en backup har man då i sitt omedvetande ställt in sig på att inte nå ända fram? Eller är man ödmjuk inför att det inte alltid blir som man tänkt sig?

Som sagt, jag har valt att göra reservplanen. Jag har sökt flera olika distanskurser, alla är inriktade mot ledarskap, kompetensutveckling och kommunikation.

I dag har jag även tagit tag i en sak som jag länge har funderat på men inte tagit tag i. För cirka ett halvår sedan läste jag om en tjej som hade startat ett företag som arbetade med omvänt mentorskap.  Yngre människor som saknar erfarenhet är mentorer till äldre med mer erfarna. Detta är en verksamhet som jag tycker låter väldigt spännande och som jag gärna skulle delta i. I förmiddags gjorde jag äntligen slag i saken och skrev ett mail till grundaren och visade mitt intresse. Nu hoppas jag på positiv respons!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0