Marknaden.

Det är roligt hur det trillar in intervjuer bara man orkar sitta och göra ordentliga personligabrev som verkligen är personliga och riktade mot de företag man vill komma till. Jag har valt att lägga upp det på följande vis:

Idag är det många bemmaningsföretag som har en hel del makt över marknaden och därför är det en bra inväg till företagen. Välj ut vilka bemmaningsföretag du är intresserade utav och ring upp dem. Fråga vad de förväntar sig av dig som vill bli anställd där. Fråga om de har infomöten. Jobbcoatch. Om de märker att du verkligen vill jobba för dem kan du ha ett jobb redan imorgon. Är du öppen för förslag eller letar du en specifik tjänst? De kan hjälpa dig att vägleda dig dit du vill.
Tar mig själv som exempel, jag hade sökt en tjänst inom försäljning bara för att jag visste att jag kunde få det, att jag hade erfarenhet i det och för att det var bra pengar. Jag kom dit och coatchen där vägledde mig dit jag ville. Nu ska jag på intervju hos ett företag som jag vill se min framtid i. Bemmaningsföretag är inte där för att se dina brister utan dina styrkor. Så sätt dig ner och gör en lista över vilka du kan tänka dig samarbeta med! Du som letar jobb, det funkar jag lovar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0