Play hard, work harder!

Jämnställdhet, är det något vi strävar efter?

Jag tycker inte att allt ska vara jämnställt hela tiden. Löner ska vara olika för olika personer, för olika person gör samma jobb på olika sätt (vissa bättre och vissa sämre). Sen behöver det ju självklart inte skilja flera tusenmiljoner kronor mellan lönerna för de personer som gör samma arbete. Ta bort lilla landet lagom där alla ska bli behandlade exakt likadant för finns det ingen högre postion/lön att sträva efter vet jag inte om jag vill vara på den arbetsplatsen. Jag sporras ju av att klättra uppåt på karriärsstegen och den stegen innebär ju mer lön för varje trappsteg. Så är det ju. From Manpower to Womanpower or just POWER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0