Publicitet

Jag har tänkt på en sak. Jag har beundrat Cimon Lundberg från Paradise Hotel (att jag ens tar upp det programet i den här bloggen but anyway) för hans personlighet och sätt att vara på. Framåt och bestämd med en basröst som krossar alla män över 50. Han var en nobody eller iaf ganska okänd på marknaden innan han var med i Paradis Hotel och nu har han massa bra erbjudanden på jobb, han är bland annat programledare och professionell bloggare. Alla dessa vägar öppnades ju för honom för att han just var med i en dokusåpa. Jag började tänka på vilka program som finns som man kan vara med i för att detta i sin tur ska leda till drömjobb. Jag rabblade upp listan: Big brother, Kungarna på Tylesand, Baren, Robinsson, Fångarna på fortet och självklart då Paradise Hotel.

Sen började jag tänkte på hur jag skulle framställa mig själv och vad som skulle få arbetsgivare att välja mig som deras anställda. Man måste ju lägga korten rätt när man är med i sånna program.

Slutsumman av kardemumman blev iaf: Fångarna på fortet och jag skulle vinna alla grenar! På så sätt kan jag visa att jag har en vinnarskalle som kämpar tills jag har vinsten!

Så, är dokusåpehajperin en bra väg till drömjobbet eller är det bara wast of time?

Kommentarer
Postat av: shabnam

Det finns inga seriösa arbetsgivare som skulle ge en anställning om man varit med i sånna program. Hoppas du inte går i dem tankarna..

2010-10-17 @ 12:09:40
Postat av: Anonym

håller verkligen med shabnam

2010-10-17 @ 13:23:33
Postat av: Amir

Bara sorgligt att folk måste visa upp sig i ngn VÄRDELÖS dokusåpa för att sedan ett skit företag ska anställa de! Titta bara på den där bimbon Carolina Gynning som har fått jobb på TV4! Vad fan säger det till alla kvinnor! Och hennes "scener finns fortfarande på många sajter på internet. Men Fångarna på fortet är ju en tävling :-)

2010-10-17 @ 19:29:05
Postat av: Nasim

Nej jag har inte funderat på att göra det själv men jag menar de som vill in i mediavärlden kanske kan tänka sig och göra det. Carolina Gynning, hon är en speciell person med mycket energi iaf!

2010-10-17 @ 23:10:53
URL: http://ontheupperedge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0