Superwoman!

Från den dagen jag började på mitt jobb och fram tills idag har det vuxit fram en vänskap mellan mig och en kollega. Vi såg varandras drivkraft och klickade direkt. Vi kunde sitta och prata om karriär och hur vi ska nå toppen och hur vi känner oss som superwomens när vi klarat av en uppgift vi satt upp för oss själva. Vi berättade våra historier, våra mål, våra ambitioner till varandra. Gav råd och tips. Lugnade ner varandra när vi blev ivriga och klandrade ALDRIG den andras planer. Vi pushade och ack vad vi peppade!

Vi är två helt olika indiviter med två helt skiljda världar. Den ena jobbar heltid och har en peppcoatch på sidan av, hon pluggar och driver denna blogg och letar sina vägar till framgång och drömjobbet. Den andra hoppade av tryggheten för att hitta sitt drömjobb även om det börjar med kaffekokning på det företaget hon vill jobba på. Men båda har samma enorma energi. Och det är därför vi klickar.

Vi tror båda på att man ska vara bland människor som är positiva och har den positiva energin. Jag har redan från dag ett då jag lärde känna henne känt att ingenting är omöjligt, efter en månad blev det mitt motto i livet och idag har jag fyra intervjuer till jobb som kan bli mina. Mina drömjobb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0