Karriärskåt

Jag har tänkt mycket på det här med vad man lägger sin energi på. Det kan vara att man lägger energin på sitt jobb, sin familj, festlivet, resor med mera med mera.. Jag tror det krävs en balans för allt. Detta är en karriärsblogg där vi lägger all vår fokus på karriär men det betyder inte nödvändigtvis att all vår energi läggs där.
Jag kan erkänna att jag är karriärskåt och sucktar alltid efter en högre position men det betyder inte att jag inte har lika mycket energi att ge till allt annat. Mår jag bra mår ju andra bra kring mig!
Det här med att jag sucktar efter mer är delvis för att jag vill utvecklas och lära mig nya saker men även att känna av någon slags makt att jag faktiskt klarar av att leda andra människor! Varje gång jag hör historier om vänner som jobbar på ställen där de har dåliga ledare tänker jag "jag vill söka jobb där", det är den där brinnande känslan inom mig som tror på företaget men ej på ledarna som vill gå dit och röja upp allt. Så ja, jag är karriärskåt på att hjälpa företag att lyckas bättre!

Det jag försöker komma fram till är: lägg din energi på det du tycker är viktigt i livet, i denna blogg är fokusen på karriär men energin går till allt runt om kring oss också. Min energi läggs på mkt men främst på min karriär nu!

Så nästa: hur fokuserar man sig på jobbet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0