Leende guldbruna ögon!

När du hamnar i skiten ska du inte dra ner dig ännu mer. Varför tänka negativt när skadan redan skett, varför inte vända på planksteken och tänka - shit jag lärde mig något nytt. Ett misstag kan många gånger leda till lärdom. "Jag kommer aldrig göra om det..." är en mening många misstag följs av. Och det är väl tur det för i det fallet har man lärt sig en läxa på vägen, en lärdom som gjorde en smartare. Inte ett misstag som drog ner en ännu djupare.

Jag hörde på radion att om man ler så sprider man glada-celler till hjärnan, dessa celler sprider värme i kroppen och man känner sig snarast mycket mer positiv. Jag kände ganska snabbt att denna Di-Leva anda inte var något för mig men jag var tvungen att pröva den eftersom jag blivit så negativ på senaste tiden. Ingenting kan ju få mig att bli mer negativ... Di-Leva började leva inom mig och jag blev faktiskt mycket gladare av att le mot mig själv i spegeln på mornarna. Hur konstigt det än låter så var mitt leende starten på mitt underbara liv.

När jag ska koppla detta till min dag på arbetet så resulterade detta i ett topp betyg från chefen. Jag nådde alla mina mål och jag var över förväntan bättre än veteranerna! De där jävla bäst-jag-kan-allt kollegorna, de underbara. Att må bra är inte bara viktigt för dig, det är viktigt för din karriär. Man är trots allt (om jag inte minns fel) på sin arbetsplats ca 80% av sin vakna tid så varför inte vara glad under den tiden och inte ha den där ångesten "fan det är söndag" varje söndag inför veckostarten och måndagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0