Ska vi starta en klubb tillsammans?



Jag har länge velat utvidga mitt nätverk med personer som har den där drivkraften jag har. Att sitta vid ett bord med personer som vill nå karriärsmässiga saker lika mycket som jag vill skulle vara en ära. Därför tänkte jag starta en klubb om ni är med mig...

Det behöver inte ta mkt tid av ens liv och vardag. Mötena kan börja med en gång i månaden, lite som en karriärscoatch fast vi peppar varandra.

Jag tänkte en målgrupp med män och kvinnor som antingen precis kommit in i jobblivet eller de som vill starta en bra karriär eller de som vill byta riktning men inte riktigt vet hur och när.

Samtidigt som man får ut så mycket av varandras funderingar och brainstormningar (bra ordval) så kan man knyta viktiga kontakter för framtiden. För vem vet, din nästa chef kanske sitter och är medlem i denna klubb?

Några konkreta saker jag tänkte man kunde gå igenom och göra under träffarna:
- berätta sin historia om vart man är idag och vart man vill
- sitta i mindre grupper och brainstorma om hur man kan nå den position man vill nå
- vad man behöver göra nu för att komma dit man vill senare
- pepp, pepp, pepp
- ta in en föreläsare och få inspiration
- utveckla klubben och aktiviteterna utifrån medlemmarna

Vad tror ni om detta? Det är trots allt vi unga som kommer ta över 40-talisterna så varför inte börja förbereda sig redan idag. Jag anmäler mig nu, första medlemmen: Nathalie.

Kommentarer
Postat av: Peter

Jag är med!

2010-12-07 @ 22:50:09
Postat av: Mini

PÅ PÅ PÅ! Bästa jag hört på ett mycket bra tag!

2011-02-15 @ 23:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0