Wow - vilken stad


New York var fantastiskt, wow vilken stad! Kände redan i taxin från flygplatsen på väg till hotellet första dagen, med utsikt över Manhattan, att New York är en stad jag kommer att återkomma till många gånger om. Staden rymmer allt jag kan önska mig. Alla städers stad på något sätt, om ni förstår vad jag menar.  En stad som rymmer allt det senaste inom modevärlden, klubblivet, affärsvärlden, ja allt det senaste inom det mesta.  En stad med en enorm puls, liv och rörelse. Men det är också en stad som har lyckats bevara det gamla från förr precis som det var för sisådär 100 och 50 år sedan. En stad med ett lugn, en harmoni och en gemenskap. Kan inte riktigt sätta fingret på det men New York är fabulöst.

Älskade jag inte storstadspuls innan jag åkte så gör jag det nu. Älskade jag inte mode innan så gör jag det nu. Älskade jag inte business så gör jag det nu.  Älskade jag  inte skyskrapor så gör jag det nu. Älskade jag inte frihet innan så gör jag det nu. Återigen New York är fantastiskt, wow vilken stad!

Ofta när jag är bort och kommer hem har jag känslan; borta bra men hemma bäst. Denna känsla vill inte riktigt infinna sig denna gång. Vill vara där och inte här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0