Företagsamhet

Snart ska jag och min vän som jag har Praktikbyrån med gå på en utbildning inom säljteknink - hur man lyckas fånga företagen! Det ska bli riktigt spännande och jag kommer uppdatera er med massa smaskig information just gällande säljteknik. Det äger rum i slutet av november om jag inte minns helt fel.

Jag och hon var ju på en starta eget företag dag med samma arrangörer och det var en jätte nyttig kurs. Vi kom inte bara fram till vilket företagsform vi skulle starta utan massa annat bra att veta inför ett startup! Vi fick även namn och nya kontaktnät som är nyttiga för framtiden. Kurserna hålls av Verksamt och går lite titt som tätt, så kika in på deras hemsida för att få mer info om ni är intresserade!

Bara lite snabb info om Praktikbyrån. Det är ett företag som jag och min kompis håller på att starta upp som sagt. Vi letar praktikplatser till personer från 18 - 25 år (det är vår primära målgrupp sedan letar vi även till person över den åldern också). Vi letar samarbetspartner som har spännande företag som kan hjälpa en vilsen ungdom att uppnå sin dröm, testa på ett yrke och våga chansa att satsa på det!
Vi har varit på massa möten och ska snart på ytterligare ett, med ett politiskt parti. Mer kan jag tyvärr inte avslöja. Så planering måste göras och mycket är det att hålla reda på. Men gud så kul det är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0