Intervju #2

Idag var jag på min andra intervju. Jag fick jobbet (eller jag fick det inte på papper men jag såg i hans ögon att jag fick det). Det är provisionsbaserat och enbart provisionsbaserat så jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Jag tycker om det om det är bra provision men är detta bra? Efter andra månaden får man en fast månadslön men då med sämre provisionsvillkor så vad väljer man...

Det enda jag undrar över, som jag inte bör tänka över eftersom jag har jobbat på bank i snart två år. Hur får de som går på provisionbaserad lön, lån? Får de lån. Klart de får lån. Hur osäkert är det. Hur säkert är det. Nej på måndag ska jag på intervju #3 som är en återkoppling till intervju #1, dvs samma företag fast annan person och om det går som jag vill så kör jag på!

Så, vad skulle ni välja. Provisionsbaserad lön som kan ge grymt med pengar eller tryggheten, fastna lönen varje månad, varje dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0