it's a Powerdate

När jag bodde i London så var det jätte vanligt att man tog kontakt med bekanta och bekantas bekanta och körde en kompisdejt (dvs för att få utöka sin kompiskrets). Det kändes så normalt och chickt på samma gång!
Igår bestämde jag och en bekant att vi skulle köra på samma konsept här, vi bytte nummer och hon och jag ska nu på lunchdejt. Vi ska utbyta idéer och tankar, hon läser retorik (kommer inte ihåg vad linjen hette exakt) på Södertörn och är också inne på PR som mig.

Samma sak med en annan bekant som blivit en vän nu, vi träffades i London när vi bodde på samma sunkhostel. Hon var där på semester och jag var där ihopp om att hitta min drömlägenhet. Nu träffas vi lite då och då i Sverige och hennes ambitioner att bli något är lika höga som mina. Jag älskar att hänga med sånt folk, de inspirerar mig så mycket.

Så det jag vill komma fram till är att under senaste månaden så har två nya personer kommit in i mitt liv, båda verkar vara målinriktade kvinnor som vill komma någonstans med sitt liv. Det är sånna man ska omge sig av då får man den energin jag har - från mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0