Nostalgi

Kan ni ibland höra en låt som påminner er om ett gammalt minne? Jag har en låt: Free fallin med John Mayer. Den låten påminner mig alltid om tiderna på Grand Hotel när jag jobbade där. Tiderna med min bästa vän som också jobbade där. Vi skämtade med gästerna, skrattade med dem, var allvarliga med dem och till och med grät med dem ibland. Vi lekte princessor i våra kostymer. Vi lekte att vi var de rika som bodde på hotellet. Vi gjorde allt för att göra det jobbet vi hade mer spännande. Det var ett av mina bästa år. Det var tufft emellanåt men fan så värt det.

Jag minns när min bästa vän ringde och sa att hon hade fått jobb på Grand. Hon berättade att hon stött på Brasilianska fotbollslaget och att hon gick brevid Ronaldinho. Jag minns hur hon bad mig söka samma jobb för vi skulle ha så kul ihop. Jag sökte och jag fick det. Dagen efter var det jag som hälsade på Bruce Springsteen, en av mina största idoler genom tiderna.

Det är minnen som får mig att bli så lycklig. Bra minnen att ta upp då det är tuffa tider (även om jag inte har en tuff tid nu så är det värt att dra upp dem...)

Det jag försöker komma fram till är; är arbetsuppgifterna viktigast eller arbetskamraterna? Eller en härlig blandning av de båda?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0