Tidningar & nätverk för oss som inte har ett upparbetat nätverk




I dag har jag förlängt min premuration på Shortcut som jag sedan tre månader haft gratis då jag svarade på någon undersökning om unga människor syn på arbetslivet. Shortcut är ett karriärcommunity med över 70 000 registrerade medlemmar. Det fungerar som en mötesplats på nätet för människor i karriären och de anordnar olika typer av event samt ger ut en tidning. Två intressanta frukost event den kommande tiden är ”Ditt personliga varumärke – nyckeln till framgång” och "Det blir alltid som man tänkt sig".  Föreläsningarna låter mycket givande och vilken möjlighet att mingla och knyta kontakter.

I förra veckan sprang jag även på en annan mycket intressant tidning som jag tidigare inte känt till. Passion for Business- för framgångsrika kvinnor. I tidningen finns tankeväckande artiklar och intervjuer om yrkeslivet samt en del mode, hälsa, kultur och allt som intresseras oss medvetna kvinnor. I likhet med Shourtcut har de även ett nätverk samt roliga events och utbildningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0