Jag andas karriär!

Jag vet inte vart ifrån mitt krut till att göra karriär kommer ifrån men jag vet att jag alltid vill vara bäst på den arbetsplats jag befinner mig på. Varför sikta efter tredjeplats när man kan sikta efter guld? Ingen idrottare går in med inställningen NU KÖR VI, tredje plats here I come! Så varför ska jag i mitt yrke ha den inställningen?

Har man inställningen att allt är bra och att man kan så klarar man av allt mycket lättare, det sitter i psyket. En annan bra sak är att inte ha för höga krav på sig själv för då ger man oftast upp. Ta träning som exempel, de som aldrig tränat och går till gymmet för första gången och sätter en gräns på 1h på springbandet, ja come on välkommen aldrig mer gymmet. Det funkar inte, man måste bygga upp en bra kondis för att orka med 1h löpning på springbandet och på samma sätt måste man bygga upp en bra karriär. Ta tre steg fram och en klapp på axeln istället för tre steg fram och ett bak.

NU KÖR VI, karriär på G!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0