Lev ditt drömliv!



"Du skulle inte säga att ditt liv suger, bara att du är svulten på nya äventyr. Ingen anledning att skjuta upp jakten på drömtillvaron - vi har en åttastegs-plan." skriver Jonna Karvonen i denna månads Cosmopolitan. Och här är de åtta steges-planen:

Steg 1: Skapa en älsklingslista

Steg 2: Ta hjälp av din avunsjuka

Steg 3: Rensa bort bakslag

Steg 4: Avkoa dagdrömmarna

Steg 5: Satsa på miljöombyte

Steg 6: Bygg ut din sociala krets

Steg 7: Fyll din kunskapsbank

Steg 8: Gör en lista - igen!

Själv föredrag jag fyll din kunskapsbank och bygg ut din sociala krets mest av alla steg. Kunskapsbank är ju som ett känd citat "kunskap är makt" och med makt kommer pengar och med pengar kan drömmar uppfyllas! Så börja sök till den kurs som får ditt liv på språng eller läs den boken som du alltid velat för att ta dig ett steg närmre drömmen osv. När det kommer till sociala kretsar, så har jag iaf alltid varit en sådan person som tar kontakt med personer som inspirerar mig och ber om en lunchdejt. Där jag klart och tydligt förklarar varför jag vill gå på denna dejt innan, för att söka inspiration för jag tycker den personen är så HIMLA DUKTIG. Hur många nej tror ni jag fått? Inga. Alla tycker om att prata om sig själva och alla tycker om att bli kallade "så HIMLA DUKTIGA". Jag har fått ut så mkt av möten med folk: jobb, listor till klubbar, rabatt på resor, viktiga kontakter etc. Din nästa lunchdejt kan föra dig till din kanske största dröm!

Kommentarer
Postat av: J.

Jättebra och inspirerande lista, måste jag säga! Tycker alla stegen var tänkvara :)

2011-05-24 @ 20:20:30
URL: http://surfplattor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0