Mr Right vs Mr Right now!

Jag satt och funderade på vad jag egentligen har träffat på för människor, vilka av dessa jag stirrat mig blind på, vilka jag slösat min tid på, vilka jag lärt mig någonting utav och vilka jag faktiskt mått dåligt av.

Jag kom inte fram till någonting. Det enda jag kom fram till var att jag behöver träffa fler för att hitta Mr Right. För den personen som jag stirrade mig blind på var bara Mr Right now, han som jag slösade min tid på var också bara Mr Right now, även den jag faktiskt mådde dåligt av. Den enda som kanske var Mr Right var han jag lärde mig något av men now blev then och then is over, dvs inte Mr Right for me.

Sen började jag prioritera saker i mitt lilla huvud: min karriär, min lägenhet, min bil, min pojkvän. Min pojkvän? Skulle man få lägga massa egenskaper i en burk och sen sända den till tomten så han fick chansen att bygga en person med alla dessa egenskaper i tomteverkstaden med alla nissar skulle jag få en bra julklapp. Min pojkvän på burk.

Skämt o sido, det finns många bra män där ute men många man inte lägger märket till. Jag tänkte idag att kanske borde jag inte dra upp attityden "please leave me" så fort det kommer en person som inte är inom mina ramar, han kanske är det när han öppnar munnen. Personligheten är ju trots allt allt som räknas enligt mig. Bra personlighet = bra person = attraktion! Men det är så lätt att leva i sin lilla box och utesluta vissa bara för de rör sig på ett visst sätt och bara för de ser ut på ett annat sätt.

Jag är ju trots allt mänsklig. Come on den som säger att den aldrig nekat en pga utseendet! Jag har också fått den dissen. Smaken är ju som baken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0