Blandade ämnen

Nu börjar det smått kokas upp lite nervositet inom mig. På måndag börjar jag, 9.00. Det känns sjukt bra och jag har så mycket energi att ge företaget. Jag hoppas jag kommer in i arbetet snabbt och jag når mina egna mål.

Karismakoden har gjort sitt jobb om man säger så...

Men från karriär till standup komedi... Igår var jag på standup och det var en ca 80 årig man som uppträdde och jag kunde inte sluta tänka på hans energi och karisma han hade. Han fångade hela publiken på sin första line... det är att kunna sitt yrke! Han la sig på "ungdomarnas nivå" som han själv kallade det för. I slutet av hans rond tog han upp Facebook och att vi skulle adda han som vän, kan man vara skönare eller? Snubben är 80 år! Direkt släpptes min åldernojja och jag kände mig inte ett år äldre än 24!

Det var en bra kväll.

Tips inför helgen: Det är gratis stand up på torsdagar och söndagar på Big Ben på Södermalm och showen börjar 20.00. Det är både veteraner och nybörjare som showar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0