Karaktär!

"Auktoritet, av latin auctoritas, bemyndigande; myndighet, att ingiva respekt, fullmakt eller tillstånd att göra någonting, eller förmåga att driva igenom sin vilja..."

Så skriver Wikipedia kortfattat om vad Auktoritet är. Idag satt jag och diskuterade det med en vän, som jag tycker har auktoritet så som jag tolkar det. Så först till min tolkning..

En person som har stort inflyt på andra, som med sin insida och utsida kan föra människor till det bättre (och sämre). Med sin förmåga att prata och använda sitt kroppspråk övertyga majoriteten. Använda sin makt på ett positivt (och negativt) sätt. Att vara en stark karaktär! Vilja uppnå sina mål och drömmar!

Varför jag gjort det negativa inom parantes är för att jag inte vill tänkte på det dåliga i ordet auktoritet, jag ser det som ett positivt ord. Något jag själv skulle vilja vara - en stark karaktär som jag tycker min vän är. Eller som jag råkade uttrycka mig när vi snacka om det "agressivt utseende". Agressiv på ett positivt sätt, att man tar sig fram till sitt mål att man inte är en slappare att man kör gärnet och inte ser några hinder. Jag ser upp till sånna människor, de som har EDGE.



Vad för typ av människa är du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0