Mindmaps!

Jag behöver göra mig en mindmap över mitt liv. Jag tror jag skulle få en klarare bild av vart jag är idag och vart jag vill och hur jag ska ta mig dit.

Här är de grundläggande stegen på hur man utformar en mindmap

  1. Börja i mitten med en bild på ämnet, eller ett ord.
  2. Använd bilder, symboler, och koder i tankekartan.
  3. Använd nyckelord och skriv med stora bokstäver (versaler).
  4. Ett ord/en bild på varje rad
  5. Linjerna måste vara ihopkopplade, med början i mittbilden. Ju närmare mitten, desto tjockare och mer flödande linjer. Ju längre ut, desto smalare.
  6. Gör linjerna lika långa som orden.
  7. Gör linjerna i de färger du vill.
  8. Utveckla din egen stil.
  9. Använd betoningar och visa associationer genom att numrera ordning

Jag hoppas någonstans kunna behålla min mindmap som jag ska göra och kolla tillbaka på den så fort jag känner mig vilsen och kanske om 10 år dra fram den från en dammig skokarton och säga - yes i made it.



Delar av texten är hämtad från Wikipedia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0