17 år och 4 företag



Killen är 17 år gammal och driver idag fyra företag samtidigt som han går i skolan. Olof Gustafsson tar upp en sak som får mig att börja tänka, personer som har en förmåga att kunna göra någonting sånt här får ju själva inte stå på pappret och jag håller med Olof när han säger att det finns 18 åringar som agerar som 10 åringar och 10 åringar som agerar som 18 åringar och att bedömningen borde gå ifrån något annat än åldern.

Det var nämligen ett av min och min väns problem när vi startade Praktikbyrån. Arbetsförmedlingen ville inte hjälpa oss med bidrag eftersom ingen av oss fyllt 25 år. Jag tycker självklart det är ett stort problem att de bromsar unga personer med drivkraft och det var därför jag på Verksams starta-eget-dag tog upp problemet med en på Arbetsförmedlingen och senare med min vän som sitter i MUF. Får hoppas på att det blir en ändring snart och att vi hjälper de drivna unga istället för att själpa dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0