Varje individ har fröet till karisma inom sig!

Jag är lite inne på samma spår som Stelina skrev om tidigare och som jag själv skrivit om också! Karisma. Jag fick en kommentar om att man inte kan läsa sig till karisma utan att man antingen födds med det eller så har man det ej. Jag tror inte alls på den kommentaren. Det är som att säga att man födds dum eller smart. Alla födds med 0 kunskap och vi bygger hela tiden upp siffran. När jag var fem år gammal kanske jag hade en kunskap som låg på siffran 10, idag har jag 110. Så jo självklart kan vi bygga upp en karisma inom oss bara vi själva har vågar.

Jag har nämligen testat. Jag är ganska öppen person av mig, minglar gärna, skrattar gärna, har gärna kul. Jag prövade att vara mig själv och det funkade - jag hade jätte kul. Nästa gång när jag var ute igen så gjorde jag det motsatta, jag testade att vara blyg, inte så öppen, skratta lite lätt åt folks skämt, vågade inte riktigt vara den jag i verkligen är - jag hade inte skit tråkigt men jag fick inte samma respons av folket, även mina vänner var annorlunda mot mig. Man gör sig själv till ett offer om man inte vågar pröva. Det är svårt, det går inte över en natt att få den karisman som kanske kollegan har eller bästa vännen men jag lovar det går och det går visst att läsa sig till den, boken kan vara en hjälpande hand på vägen!

Boken Karismakoden tar upp följande:

Väg nummer ett – KROPPENS TYSTA BUDSKAP

Väg nummer två – TROVÄRDIGHET

Väg nummer tre – GLÖD OCH ENGAGEMANG

Väg nummer fyra – NÄRVARO

Väg nummer fem – TALA I BILDER

Väg nummer sex – INRE FOKUS

Väg nummer sju – SOCIAL FÖRMÅGA

Vill ni läsa mer om varje väg kan ni läsa det på den här sidan http://www.karismakoden.se/omboken.html. För övrigt, ge aldrig upp om er själva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0