Business Mind.

Imorgon ska jag på intervju för en PR byrå, det ska bli spännande som fan. Hoppas bara jag får ut det jag vill av intervjun och att ett samarbete kan ingås. Det tror jag eftersom mailen hon skickade till mig tydde på det, bara jag inte gör bort mig helt så har jag nog halva inne. Det tror jag. Mer info får ni imorgon, direkt efter jag varit där. Nu ska jag fixa allt inför plåtningen för snart är det jag som står och coatchar modellerna. Wow det ska bli spännande idag!

Olika vägar finns det att ta för att uppnå sin drömkarriär här är några tips jag kan ge er:
Praktik - ta kontakt med det företag du vill praktisera på, oftast får man positiv feedback och ett möte kan snabbt bokas in. Vem vil inte ha gratis arbetskraft? Tips: Vissa företag ger praktiklön, något att tänka på om du ska vara på företaget länge.

Starta eget - Har du en idé som du verkligen tror på och en passion i det, varför inte starta eget? Kolla marknaden, konkurrenterna, analysera mera, gå på starta eget kurser, sätt in dig i ämnet och börja kämpa.

Klättra på karriärsstegen - välj ett företag som du kan tänka dig se din framtid i. Börja som receptionist, assistent eller egentligen vad som helst på företaget. För nästa gång de söker en person till en ledig tjänst som just du vill ha så väljer de heldre en internet än externt.

Utbilda dig - visa yrken behöver en utbildning och Sverige är nog bästa landet att utbilda sig i, inte får vi bara CSN pengar vi får även hjälp och stöd under tiden vi går utbildningen. Med bostäder, gratis bibliotek och gratis utbildningar. Att ge 2 - 5 år till en utbildning är inte att slösa år utan att investera i sig själv. En bra början på ditt karriärsliv.

Volentär - Vem gillar inte människor som volentärarbetat? Det finns volentärarbeten inom allting, känner du att du kan ett yrke väldigt bra men vill utöka din meritlista är detta perfekta sättet. Våga fråga företag - de säger oftast inte nej till sånhär typ av hjälp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0