domännamn chi-ching!

Även om det är fredag har jag businessmind on top! Jag läste i tidningen i ons/tors att det har kommit ett nytt parti som kallar sig själva för Svartskallepartiet.

Lite politik först: Jag hoppas av hela mitt hjärta att de gör det här snyggt nu. Att de inte gör ett vi och ni parti, där de utelämnar helblodade svenskar som ej stöttar sverigedemokraterna utanför. Att de också är välkomna in till svartskallepartiet. Jag hoppas de talar bra om Sverige och att de visar sitt missnöje med SD och deras åsikter!

Nu lite business: Alla vet att man kan bli rik på domännamn. Jag kollade en lista på hur mycket olika domännamn var värda. I Sverige 2009 var spel.se värd mer än 2 miljoner kr. Mode.se var värd ca 280 000 kr. Om man kollar på övriga världen så var insure.com värd mer än 2 miljoner kr (år 2010), beer.com var värd ca 54 miljoner kr. Så jag satte mig in i detta ämne och i min stora förvåning har ett parti startats utan att ha köpt domännamnet till deras partis hemsida. Så nu är det jag som är ägare av domännamet: SVARTSKALLEPARTIET.SE OCH SVARTSKALLEPARTIET.COM. Någon som är intresserad av att köpa den?

Ps. Jag är självklart emot SD och hoppas att Svartskallepartiet sköter det bra nu. Jag hejar på mångfald!

MvH
Businessmind night out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0