Karriärsfreak!

Jag har under hela mitt liv varit  en drömmare. Fiskens tecken, en riktig dagdrömmare. Men en sak som skiljer mig från vissa andra i samma tecken är att jag sätter upp mål med mitt liv och strävar alltid efter det bättre. Idag bor jag hemma för att spara till handpenning till min drömlägenhet som jag redan hittat. Jag sparar pengar för att få den rätta inredningen när jag flyttar. Jag sparar för att slå på stort när jag fyller 25 år. Och jag sparar för att bli vuxen som barn.

Jag har lixom andra 24 åringar en plan med enda skillnaden att min plan är en annorlunda plan. Istället för att "slösa" mina pengar på hyresrätt bor jag hemma och vill investera i en bostadsrätt som blir värd mer med åren. Det är bara sex månader kvar tills jag ska flytta hemifrån - mitt egna lilla cribb! Folk frågar hur det är att bo hemma vid den här åldern? Jag frågar hur Facebook killen kom på Facebook? Jag lägger min energi på annat än att hitta det negativa i "att bo hemma".

Jag har alltid drömt om att bli någon slags ledare i framtiden. Jag vet att man inte kan få en sån roll direkt men jag klättrar på trappan. Sakta men säkert. Jag ger utlopp för min kreativitet genom att göra projekt på sidan av jobbet, så som att styla jobb och få ut mitt namn bland media. Jag vill förknippas med ordet karriärsfreak. När någon frågar: har du några kontakter inom denna bransch vill jag kunna svara Ja! Jag vill vara länken mellan mina vänner och jobb till dem. Jag vill hjälpa till och Stötta, Peppa och Pusha!

Jag har alltid varit den som folk frågar sig: Hur orkar hon vara hon? Hur kan hon alltid vara så positiv? Men jag vet hur jag orkar och jag vet hur jag alltid kan ha humöret uppe. Jag nöjer mig lixom inte med lagom eller dåligt. Jag ska ha det bästa och det bästa får mig att må fucking great!

PS. Jag är halvvägs där och jag ser toppen! Glaset är ju trots allt till hälften fullt ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

är livet,för dig,förknippat med att göra karriär?

2010-10-22 @ 14:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0